Wirtualna praktyka
Razem z ZSP nr 2 w Tomaszowie Mazowieckim podjęliśmy współpracę w zakresie tworzenia narzędzi wspierających kształcenie zawodowe. Z uwzględnieniem ograniczeń zaplecza szkoły i w odpowiedzi na jej potrzeby, opracowaliśmy interaktywną grę VR, która nie tylko angażuje uczniów, ale i jest wykorzystywana na różnego rodzaju targach pracy, wspierając rekrutację do szkoły.
Wirtualny merchandiser oferuje dwa tryby działania: tryb nauczania i tryb egzaminu. W trybie nauczania system pozwala uczniom samodzielnie odnaleźć wszystkie wymagane elementy w sklepie. Za każdy poprawnie znaleziony element otrzymują punkty, ale za każdy niezrealizowany – tracą je. W trybie egzaminu uczniowie muszą przejść przez wszystkie elementy zgodnie z wytycznymi. Zadania są generowane losowo, np. egzaminowany może napotkać na uszkodzone etykiety cenowe lub pomylone ceny.
Aplikacja śledzi działania uczniów w świecie wirtualnym, co pozwala na analizę i ocenę ich pracy. Także elementy asortymentu są generowane losowo, aby symulować różne scenariusze sprzedaży. Narzędzie oferuje wersję w języku angielskim, co umożliwia uczniom praktykę podstawowych zwrotów przydatnych w codziennej pracy w handlu.
Więcej na https://mapadotacji.gov.pl/projekty/1430991/
———————————————————————————————————
Projekt „Innowacje w nauczaniu przedmiotów branży ekonomiczno-administracyjnej i handlowej”.
Octopus VR Sp. z o. o. realizuje w partnerstwie z Powiatem Tomaszowskim/ Zespołem Szkół Ponadpodstawowych nr 2 im. Stanisława Staszica, Projekt Nr RPLD.11.03.01-10-0053/19 pt.: „Innowacje w nauczaniu przedmiotów branży ekonomiczno-administracyjnej i handlowej” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Działanie XI.3 Kształcenie zawodowe.
Wartość projektu: 1 167 354,38 PLN
Dofinansowanie z UE: 992 251,22 PLN
Celem projektu jest: Podniesienie w okresie XI’21 – VI’23 jakości kształcenia zawodowego w ZSP2 w oparciu o dostosowany do potrzeb rynku pracy program rozwojowy zaw. 331403, 431103, 522305, uwzględniający wdrożenie innowacyjnych form kształcenia (symulacyjna firma oraz technologia VR), realizację wysokiej jakości szkoleń zaw. dla 84 U oraz 8 N oraz szkoleń z zakresu kompetencji kluczowych (84 U), staży (84 U) a także wsparcia ze strony doradcy zawodowego (84 U).